donderdag 4 oktober 2012

M.O.M. 1, week41, 2012


Thema:

Afbeelding © G.bakker-Kuessner



Wie of wat kan vliegen was de titel van een kinderboekje dat ik kreeg toen ik net in de eerste klas zat. Het was zo een doe boekje waar je met potlood je eerste schrijfoefeningen in kon doen, ook was het de bedoeling ermee je inzicht te vergroten in wie of wat er allemaal kan vliegen dus.

Grappig boekje, was er vliegensvlug doorheen!

Mooi, toen ik wist hoe het allemaal zat bedacht ik me dat vliegen, waar het mensen betrof, dus eigenlijk alleen maar kon met een vliegtuig behalve natuurlijk als men nou eens kon veranderen in een vogel… of op andere manieren , zoals die verteld worden in weer andere kinderboeken.

Ik droomde, tekende, dagdroomde, klom in bomen en zelfs op daken… sprong zo nu en dan ergens van af heilig overtuigd dat als ik maar hard genoeg bleef oefenen het op een dag toch wel moest lukken te vliegen.
Maar helaas de enige keren dat ik uiteindelijk vloog zonder vliegtuig was het van me fiets, van het paard, van de schommel, uit de klas… dit soort zaken.

Tja, niet helemaal hopeloos hardleers zijnde begon ik mijn dromen bij te stellen…

Vliegen begonnen me op een dag ook wel te boeien, dat kwam door mijn biologieleraar.

Dat was op de middelbare school… het was een stuk joh.

En wat hij allemaal wist te vertellen over vliegen… zelfs dat ze, zo slim ze ook leken, geeneens hersenen hebben. Dat leek me maar wat vreemd…
Enfin, hij vertelde erg leuk over vliegen; hoe hij met het vliegtuig naar een ver tropisch land was gevlogen om aldaar de vliegen te bestuderen die hem helaas vliegensvlug teveel waren geworden waardoor hij nog sneller met de volgende vlieger weer naar huis was vertrokken.

Vliegen… op een dag begon ik me voor te stellen hoe het zou zijn om de wereld rond te vliegen met gewoon een vliegtuig net als andere mensen dat doen… Leek me wel wat… vliegen wel maar niet neerstorten.

Ik moet het nog steeds een keer gaan doen dat vliegen, tot nu toe is het voor mij rijden of varen op die ene helikoptervlucht na die me ooit ten deel is gevallen per toeval.
Dat kwam doordat de oudere meneer die voor mij in het rijtje stond bij de kassa van de nieuwste supermarkt in Venlo (daar woonde ik toen) niet mee wilde. Hij was de duizendste klant op die openingsdag en had een rondvlucht gewonnen.
Hij stopte vliegensvlug mij het kaartje toe!

Wie weet waaruit, waarheen of waarin ik ooit nog vlieg…



Ik droom wel verder tot dan,



Gaabs


7 opmerkingen:

  1. Zo'n helikoptervlucht lijkt me geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep... was ook erg leuk!
      Maar ik zou er dus niet uitspringen...

      Een fijne dag nog Marja,

      Gabi

      Verwijderen
  2. Ik vloog dit jaar in maart voor het eerst in mijn leven, was al 49 toen....
    Na dat reisje in maart, vloog ik half september voor de 2e keer weer.... ik ben verslaafd... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vliegen is voor ons je verplaatsen met de lucht-bus. Een noodzakelijk kwaad om ergens vlot te zijn. We doen het al meer dan 40 jaar, maar van verslaving is geen sprake. Ook nu niet want sinds 2005 vliegen we 3-4 keer per jaar naar Spanje. Je weet er alles van Gaabs als je onze verslagen leest en bekijkt. Grtz Mara y Albert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik blijven doen hoor...
      Maar de ´verslaafde` is Melody ... grijns...
      Ik moet nog steeds ´leren´vliegen.

      Verwijderen
    2. Hadden we er even bij mogen zetten *wink, big smile* ;-)
      En dat 'leren vliegen' voor jou komt nog wel een keer.
      Nu ben je bezig met andere zaken en een boot hebben is ook fantastisch, want varen op het IJsselmeer en Waddenzee is super relaxed.
      Dat hebben wij nog nooit gedaan.

      Verwijderen
    3. Zeilen is ook erg leuk i.d.d... ben in augustus ook al een keertje naar Texel geweest met mijn eigen zeilinstructeur. Hahahaaaaa.... met Mattijs dus, hij zeilt al bijna zijn hele leven.

      Verwijderen