maandag 17 december 2012

M.O.M. 11, week 51, 2012 ___ "Herinneringen"







THEMA: Herinneringen





Tja... het zijn er nogal veel die ik met me mee draag...
Waar te beginnen?

Met een gedicht dan maar...?




Herinneringen 

De tijd doet gekke dingen, ons hier en nu, even later slechts herinneringen.
Nog maar net gebeurt en alweer verleden…
Wij moeten verder in het hier en het heden. 

Zoals wij toen waren, jong en onervaren, zo zullen we nooit meer zijn.
Het was toen zo fijn, wisten wij veel?
Opeens, ondanks alle idealen, liepen wij braaf in ’t gareel. 

Het verleden maakt ons tot wie we nu zijn;
laten we nooit vergeten wie wij ooit waren.
Nooit vergeten onze idealen…
De wilde haren…
‘Plaatjesboeken kijken’ lijken nu al die jaren. 

Herinneringen aan voorbije dagen, 
dagen vol geluk maar ook dagen vol pijn;
`t zal zo moeten zijn.
Wat nu is, is zo meteen weer verleden…
Is dat een reden? 

Een reden om stil te blijven staan?
Nee… ik wil verder gaan!
Verder werken aan mezelf en mijn idealen,
het leven omhelzen en beminnen…
Iedere dag, elke minuut doorleven en zo scheppen…
NIEUWE HERINNERINGEN 



©Gabi Bakker-Kuessner 2012











4 opmerkingen:

  1. Prachtig verwoord en wat een zalig nummer blijft dat toch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Marja!... Ken je ook de film?
      Is een van mijn 'All time favourites".

      Verwijderen
  2. Zo, dat is mooi verwoord!!! Vooral dat laatste vers .......... verder gaan met creƫren van herinneringen ....... that's live!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Minoesjka... ja, i.d.d. zo gaat dat iedere dag opnieuw.

      Verwijderen